پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119987
فتنه فراتر از چيزي است که بشود به سادگي از آن عبور کرد/ اصلاح طلبان مانيفست خود را مشخص کنند
تاریخ انتشار : 1393/10/07 09:50:34
نمایش : 1225
بهروز مرداني نژاد فتنه 88 را داراي ابعاد پيچيده اي دانست که بايد اين ابعاد کنکاش شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، بهروز مرداني نژاد فرماندار سابق فارسان در گفت و گو با خبرنگار جهانبين نيوز در پاسخ به اين سئوال که آيا مي شود از فتنه گران گذشت، گفت: شعارهايي که داده شد نشان داد که اصل نظام هدف اين فتنه بوده است. شعارهايي ماند "انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است- جمهوري ايراني- توهين به اصل ولايت فقيه و ... " نشان مي دهد که ريشه فتنه فراتر از چيزي است که بشود با يک گذشت ساده از آن عبور کرد. اگر اين افراد غافل بودند بايد توبه مي کردند ولي نمي خواهند صادق باشند و به اصولي که خود ادعاي پايبندي به آن را دارند باز گردند.


وي افزود: طبق قانون اساسي براي انتخابات داور شوراي نگهبان است. چرا اينها تن ندادند و در پازل ديگران بازي کردند و فعالانه و علني ابزار اين شورش ها عليه نظام شدند. آنها نه تنها به نظام، بلکه به قرهنگ عظيم عاشورا و ارزشهاي اصيل اسلام توهين کردند و ساختارشکني کردند. اينها چيزي نيست که بشود از آن گذشت.


مگر آنکه توبه کنند که در توبه باز است براي آن قسمت هايي که قابل توبه است. البته در باره حق الناس مساله متفاوت است.


کارشناس ارشد مسائل سياسي در خصوص عملکرد قوه قضاييه در باره فتنه گران گفت: اينکه تا کنون سرا فتنه محاکمه نشده اند تدبير نظم و براي مصالح نظام بوده که نخواستند ابعاد ماجرا خيلي بسط و توسعه پيدا کند. وگرنه آنها افرادي هستند که طبق قانون بايد محاکمه شوند به خاطر مسائلي که در ابعاد مختلف ايجاد کردند. از آسيب به اموال عمومي تا امنيت ملي. تحريم هاي فلج کننده آمريکايي ها بعد از اين ماجرا شروع شد که براي کشور بسيار مصيبت درست کرد.


مرداني نژاد در بخش ديگري از اين گفت و گو در خصوص مفهوم اصلاح طلبي گفت: اصلاح طلبي مفهومي است که اسلام و امام حسين (ع) به دنبال آن بوده اند لذا مفهوم والاييست. اما کساني که امروز داعيه دار آن هستند تعريف درست و مانيفستي براي اصلاح طلبيشان ارائه نمي دهند و به قول حجاريان اصلاح طلبي اينها يک سرش به گوگوش و يک سرش به سروش است!


وي در خصوص مسئولان اصلاح طلب دولت گفت: بسياري ازاين افراد در موقعيتهاي مختلف خصوصا در جلسه راي اعتماد خود از فتنه گران تبري جسته اند. و مادامي که اين تبري در قول و عمل وجود داشته باشد اينهادرون نظامند و مي توانند خدمت کنند. ولي به فرموده امام راحل(ره) ملاک حال فعلي افراد است و ممکن است افراد خوب هم به مرور زاويه پيدا کنند که در اين صورت نظام عقد اخوت با هيچ کس ندارد.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html